תוכן הקורס
תחרות FLL
הנחיות יחידת הלימוד

מהלך הפעילות לפי מודל למידה קונסטרוקטיביסטי:

  1. הגדרת שאלה רלוונטית- לדוגמא: כיצד אפשר להעביר אנרגיית תנועה בעזרת גלגלי שיניים?
  2. הבניה – הלומד בונה בלגו את הפתרון לשאלה או לאתגר על בסיס הידע הקודם שלו והמחשבות על השאלה. הלומד מפתח לעצמו את "סיפור הבנייה", זהו תהליך הבנית הידע.

לדוגמא: בניית דגם של מנגנון מכני פשוט להעברת תנועה

לדוגמא: בניית דגם של מנגנון מכני פשוט להעברת תנועה

  • הפעילות יכולה להיעשות באחת מהדרכים הבאות:
    • בנייה לפי הוראות, שלב אחר שלב
    • התבוננות בתמונה, פיצוח האתגר ובנייה עצמאית ללא הוראות
  1. שיתוף – הלומד משתף בסיפור הבנייה, ומשתף בתובנות מתוך התהליך: מה הוא בנה? מדוע? מה למד?
  • לאחר הבנייה הלומדים חוקרים את הדגם ומשיבים על שאלות, כגון:
  • כיצד אפשר להעביר אנרגיית תנועה?
  • כיצד אפשר לשלוט במהירות התנועה?
  • היכן לדעתכם אפשר למצוא בעולם האמיתי מנגנון דומה לדגם שבניתם?
    בהמשך הלומדים מקבלים אתגרים נוספים באותו נושא, למשל:
    • מה יקרה כשנוסיף גלגל שיניים נוסף?
    • נסו לשנות את גודל גלגלי השיניים – מה קורה?
  1. רפלקציה – הלומד מבצע חשיבה על התהליך, מבסס ומפנים את הידע החדש שרכש שאפשר ליישם בעתיד.

חשוב לזכור שבניית דגמי לגו אינה מוגבלת לצורכי מקצועות המדע והטכנולוגיה ואפשר להשתמש בלגו כדי ליצור דגמים שממחישים כל דבר – מבנים היסטוריים, ארכיטקטורה במקום המגורים, דגמים לפעולת מערכות בגוף האדם, צורות נוף, פריטי אופנה, יצירות אומנות, ומה לא!