תוכן הקורס
תחרות FLL
הנחיות יחידת הלימוד

שימוש בלגו בלמידה רב־תחומית

לפניכם דוגמה לפעילות למידה רב־תחומית בקורס "מיגור גזענות ובניית אורח חיים משותף" שפיתח המרצה ד"ר דן מישייקר. הפעילות התבססה על הסיפור "כשהנחש והעכבר נפגשו לראשונה"  מאת שלי אלקיים.
(עוד על הסיפור מתוך הערך בוויקיפדיה).

מהלך הפעילות:

  1. דגם לגוהכיתה חולקה לקבוצות קטנות לאחר שלמדו את הסיפור.
  2. הקבוצות קיבלו קופסת לגו עם מגוון גדול של לבנים ודמויות.
  3. כל הקבוצות קיבלו "שאלה גדולה" הנגזרת מהסיפור.
  4. כל סטודנט בקבוצה בנה דגם בלגו בהתאם לתשובתו לשאלה הגדולה.
  5. כל חבר בקבוצה שיתף את שאר חברי קבוצתו ב"סיפור הבנייה" שלו.
  6. בשלב זה חברי הקבוצה צירפו דגם לדגם וכך יצרו דגם אחד שיצר סיפור אחד גדול.
  7. תהליך רפלקטיבי – חברי הקבוצה כתבו רפלקציה על התהליך ועל התובנות מהפעילות.

במליאה הוצגו תוצרי הקבוצות והתובנות בעקבות הבנית הסיפורים.